teisipäev, 8. november 2022

Taastusravi

...meil siin nimetatakse - KELA:n kustantama kuntoutus. Ma ikka arvasin, et seda tehakse suurte operatsioonide või nii järel, aga ei, ka nii tavaline haigus nagu diabetes õigustab seda saama. Mõte küpses aastaid tagasi kui olin kuulnud inimeste jutte sellest. Ok, jaanuaris sain end nii kaugele, et arsti vastuvõtul tegin suu lahti ja küsisin, et kas saaksin saatekirja sellisele. 

Arsti juures käimine on selles eas juba nagu poes käik. Sul on sidekriipsuga märgitud kõik need asjad, mida tahaksid küsida või mida kurta oma tervise kohta. No tohter oli vahva, kirjutas ka mulle sidekriipsuga iga käsitletud asia kohta, mida teha või kuidas lahendada.  

Üsna varsti saingi teada, et saan sellise. Olin valinud kohaks Kuusamo, ligi kümme aastat tagasi olin seal käinud kui tegime selle suure Soome ringreisi, kus sõitsime ida piirile, sealt põhja, põikasime Norras ja Soome lääne rannikut pidi tagasi. See oli siis 10 päeva ja 4000 km. Sel korral pidin minema ühiskondliku transpordiga. Kuusamosse pääseg kahte moodi, üks on kallis ja kiire, teine taskukohane ja maru palju aega võttev. Mõtlesin nii ja naa, aga Helsingi kaudu tundus narr minna. Seega rongiga Oulusse ja edasi bussiga Kuusamosse. Kohapeal selgus, et tuleb võtta veel takso, veel 20 euri lisaks. Kuna loengud algasid hommikul, oli vaja lisaks veel ühte ööd oma raha eest. Konkreetne koht oli siis siin




See taastusravi või koolitus oli mõeldud nii, et kohapeal olime kolm päeva ja sellele järgneb 12 nädalat loenguid ja muud sellist zoomi vahendusel. Mind ennast raputas see üsna ärkvele. Olen taas saanud end kepikõnnile, muidu ka on selline mõnusam enesetunne.


Kommentaare ei ole: