esmaspäev, 3. detsember 2018

Ma tahaks vabandada kõigi ees...

... kellele on tähtis õigekiri ja grammatika. Tunnistan, et ei ole keelte osas olnud andekas, emakeel lohises kogu kooli aja kolmesena, halvemal juhul sain koguni kahtesid. Kas oli oma osa kodu segakeelsusel, ema poolne suguvõsa rääkis soome ja vene keelt, võõrasisa oli eestlane, ei tea.  Mina olin õnnelik kui sain hindeks kolm pluss. Oma elus olen ainult ühe kirjandi hindeks saanud nelja ja see oli see, mille kirjutasin oma 16. sünnipäevapeo järel, mil olime tinistanud toakaaslastega ühe koduveini, ilmselt inspiratsioon lokkas.  Seevastu matemaatika mulle meeldis, selles sain häid hindeid.

Nüüd viiskümmend aastat keskkooli järel ja kolmkümmend aastat elamist soome keele keskkonnas on muidugi olukord läinud viletsamaks. Mulle võib alati jätta kommentaare kui mingi sõna häirib kõrva või õigemini silma.

Praegu ongi nii, et mul on kergem kirjutada eesti keeles kui soome keeles, viimast ma ju ei ole õppinud rohkem kui õhtukoolis kaks aastat, üks tund nädalas. Samas kõnekeelena on viimased peaaegu kolmkümmend aastat soome keel. Alati kui tulen Eestisse, siis algul sõpradega rääkides, ma räägin nagu natuke koperdades. Seevastu lugedes ma alati ise ei teadvustagi, mis keeles loen, kas eesti või soome keeles.

5 kommentaari:

helle ütles ...

Ära keeleoskuse pärast küll muretse! Sul on väga rikas sõnavara ja palju toredaid mõtteid. Loen Sind alati huviga! Kaunist advendiaega!

Elviina's blog ütles ...

Suured tänud, muide sjgelle, kui me mõlemad liigume Pärnus, oleks mõnus mõnikord kohtuda ja minna kasvõi kohvile, kas võiksid mulle meilile lisada oma tel.nr. Kas ma sel aastal sinna veel jõuan, ei ole kindel, aga uuel aastal kindlasti.

helle ütles ...

Mõtlesin sellele juba varem kunagi. Võiks küll kohtuda, aga arvan, et mööduval aastal enam ei jõua. Tuleme uuel aastal kindlasti selle teema juurde tagasi.

Elviina's blog ütles ...

Minu meili aadress on eesnimi.perekonnanimi@gmail.com

sille ütles ...

Mind ka ei häiri sinu keelekasutus. Ongi armas lugeda. ☺
Sjgelle kirjutistest tunnen siiani puudust.