teisipäev, 18. detsember 2018

Aktiivne puhkus...

....sellest võib olla mitmel arvamusel, et milline puhkus on kõige parem, kas rohken paigal olev või ringi rahmeldamine. Minule juba sõna puhkus tähendab minemist kaugemale kui ütleme Eesti. Nii Soome kui Eesti tähendavad mulle kodu ja kodus ma puhata ei oska. Kodus on vaja ju kogu aeg midagi teha, kogu aeg keegi tahab sult midagi ja keelduda ma kah ei oska.

Aga tagasi teema juurde. Kui lähen kuskile kaugele, siis üritan võimalikult palju tutvuda kohaga ja tihti tuleb sellest reisi hinnale samapalju peale. Mõnuainetele mul raha ei kulu ja kui pole hinna sees kõike, siis on hommikusöök kah juba hea jutt, sööd lihtsalt hommikul enam ja ajad õhtupooliku kergemalt läbi, võileivake, mõned fruktid.

Kuna meil on Tai seekord seitsmes kord külastada, siis eriti midagi avastada ei näinud olevat. Aga täiesti tasuta on ju kõndimine, hommikul mööda randa ja ujumine on oma jutt, aga pärast poole kui enam nii kuum pole võib ju kolama minna. Eile võtsime ette mineku naaber külla, seal, kus olime 11 aastat tagasi. No ära me seda paika ei tundnud, seal kus enne olid lagendikud ja mäenõivad, oli nüüd maja majas kinni, söögikohad, joogikohad, hotellid ja poed, suured ja väikesed. Tõsi, selliseid kaubamaja taolisi ei ole veel, need on Phuketis.

Tegelikult oli väikest asja kah, nimelt iga esmaspäevane teretulemast vastuvõtt, kuna eelmisel esmaspäeval sadas lodinal, läksime nüüd. Kokku tuli meil hommiku kõndimisele lisaks marssitud maha 9 km.

Esimene nõue reisile on, võtke kaasa mugavad jalanõud. Minu mugavad sandaalid on 13 aastat vanad, parandatud ja taas lagunenud ja taas parandatud, väljanägemine on ka vastav. Kevadel ostsin Vietnaamist uued, paar, kolm km käia ok. Seekord hakkasid hõõruma ja koguni naha katki. Hakkasin otsima poodidest sokke, ei ole, tee või tina. Kõikvõimalikku krääsa on, sokke ei ole. Jama.

Üks vastutulelik müüja soovitas vaadata apteekist, no sealt leidusid maru kallid tervise sukad, müüdi ühe kauppa. Vaat siin tuli esile minu idiootsus, ehk soome keeles on väljend ”putkinäkö”. Otsisin sokke, hea küll, aga tegelikult oleks mul vaja olnud ju paar plaastrit. 25 euro hinnalised tervise sokid ostsin, võib-olla läheb kunagi vaja. Koju pääsesin. Täna panin hommikul plaastrid peale enne ujuma minekut, merevesi on ju soolane, oleks ilma hakanud kipitama.

Mida ma sellest õppisin, plaanides pikemat kõndimist, võta kaasa peale vee pudeli ja mütsi ka pakk plaasterid, kunagi ei tea.

Kommentaare ei ole: