kolmapäev, 21. november 2018

Täna on sauna päev....

Elu jooksul on käidud nii mõneski saunas. Lapsepõlvest mäletan sauna, mis oli majast kaugemal ja sinna viis mind võõrasisa süles. Ma olla laval löönud rusikakesega rinna pihta ja kuulutanud " grud morjaka", eks ma suurte suust olla kuulnud.

Hiljem meil endal sauna ei olnud, elasime Põltsamaal ja maalt sauna tuli oma kolm kilomeetrit, siiski käisime üsna tihti emaga seal.

Hiljem Tallinnas sai ikka kord kuus saunas käidud, lähim oli hotell Tallinna vastas, aga on käidud ka kesklinnas või koguni Nõmmel. Vannid ja dushid ei ole midagi võrreldes saunaga.

Oma esimese ämma kodust on meeles esimene saunas käik. Meid tuli Tallinnast minu ja Endli lisaks minu toakaaslane Elle ja tema kallim Arno. Sauna läksime tüdrukud omavahel, siis ei olnud nagu sünnis sega sauna teha. See oli suitsusaun, st. köeti kole kaua, siis tuulutati ja alles siis sauna. Seinad ja lagi olid läbi suitsunud, valguseks oli põrandal küünal. No ronisin lavale ja vihaga vehkima, tulemus - olin must, nagu tont. Pesemise ajal käis Elle küünlaga mu ümber ja näitas, kus veel tahmane.

Siin Soomes meil on oma saun ja seda köetakse kaks korda nädalas: kolmapäeval ja laupäeval. Kütja on mees. Olen ju minagi mõnel korral tule alla teinud, aga tal nagu see rohkem käpa sees ja peab ju mehel ka omad toimetamised olema.


See pilt tehtud mõned aastad tagasi, meil veel lund ei ole, aga  hommikul oli küll kümme kraadi pakast.

Kommentaare ei ole: