pühapäev, 10. detsember 2017

Ämmad ja miniad

Minul on olnud kaks ämma. Esimene Eestis teine Soomes. Vähemalt algul sain mõlemaga täiesti mõnusalt läbi. Kui siis elu hakkas kiskuma viltu ja julgesin paluda ämmalt abi tema poja alkoholi probleemiga, sain ämmast vihamehe. Noh, see abielu lõpuks ka lõhki läks neli aastat hiljem, aga mina suutsin tema solvangust üle saada märgatavalt hiljem. Rahu me lõpuks tegime minu ettepanekust ja rahu tema põrmule.

Mu teine ämm oli märksa teist sorti, nii terava keelega, et lausa lõikas sisse, aga ta tegi seda nii, et see ei olnud solvav. Mida aasta edasi, seda paremad olid meie suhted. Kuna samal ajal elas minu juures mu oma ema (köögis kardina taga), siis ei olnud harv juhus kui läksin alla korrusele ämma juurde närve rahustama.

Mul endal on kolm poega, mis teha. Muidugi on ka miniad. Ei, mul pole miskit kellelegi ette heita, aga pole ma pääsenud nendega sellisele läbisaamisele,et võiks lobiseda kasvõi tüdrukute jutte. Või tegelikult esimesega olime juba samal lainepikkusel aga siis ei saanud noored oma abielu toimima ja kadus minu elust Lissu.

Norim poegadest elab praegu meil ja kuidagi mulle tundub, et mu enda elu surutakse kokku. Kogu aeg olen ma teinud midagi valesti. Neil on mõnus karvakoon, see tõesti hirmsasti naudib meie juures käimist. No seda teame, et ei tohi midagi talle anda, ok. Nüüd tuli etteheiteid sellest, et koer lõhnab minu järgi. No käed olid pärast sauna kuivad korbud ja loomulikult ma kreemitasin neid. Ei teadnud, et ei oleks tohtinud koera silitada. No ma ei tea, mina küll omal ajal poleks tulnud selle pealegi, et oleksin nõudnud või kritiseerinud omi ämmasid.

5 kommentaari:

Rents ütles ...

Ma olen VÄGA nõudlik koeraomanik, nii olen eksämmaga tülitsenud selle pärast, et ta tegi ekstra koerale kastet ja maitsestas seda pipra-soolaga, keeldudes aru saamast, et see ei ole koerale tervislik.

Aga keskmine koer ikka üldiselt rooside järele ei lõhna, nii et usun, et mis iganes kreemi sa kätel kasutad, on see ikkagi parem, kui tavaline koerahais. :D Nii et isegi minusugune vingatsist koeraomanik ei oskaks sellises olukorras kurta. Praegu on mul pigem see probleem, et kui koer vanaema juures käib, tuleb pärast seda talle selgitada, et kodus ei saa voodisse, sest hellitatakse kähku nii ära, et hakkab seda suisa valjuhäälselt nõudma. Aga isegi seda ei lähe ma vanaemale ette heitma, sest esiteks on ta juba vana inimene ja teiseks teeb ta mulle teene sellega, et üldse on nõus mu koera hoidma, minu poolest hoidku teda kasvõi kogu aeg süles ja toitku ainult peost, kui tahab. :D

Elviina's blog ütles ...

Tänan, tänan, tänan. Peale kõige olen ma tõeline argpüks kui ei julgenud noortele oma solvumisest rääkida. Mainisin vaid, et mul on kole peavalu ja ärgu saatku koera üles. Tegelikult vaevas too solvumisetunne mind kaugelt üle poole öö ja kui see uni tuli, siis ei kestnud seda rohkem kui paar tundi. Väsinud ma muidugi seetõttu olen.

Tombo ütles ...

Tere! Kindlasti räägi oma noorima pojaga murest. See ei aita kui vihjata. Sa said ju haiget. Nii pole ilus.

Anonüümne ütles ...

No seda tunnet teavad paljud...Mul on sinust tõeliselt kahju. Ka mina "ei toimi" kuidagi oma poja pere puhul!Oli mul alguses ainult üks poeg ja sellega pidi jäämagi, aga juba tema 20-aastaseks saades teadsin, et on tunne nagu polekski lapsi. Ja vanast peast otsustasin uuesti alustada,sain õnneks tütre.On toogi nüüd 20.Ei tea küll,kuidas edaspidi, ta veel kodus.Aga juba minu ühe pojaga tädi ikka kurtis, et "jumal küll,milline ebaõnn---üks laps ja seegi poeg". Nende poistega kohe on nii, et käituvad Piibli järgi, hoiavad ikka naise,mitte ema poole,kui mingi jama on.Aga selliseid "tüli-tühjast" on mul pojanaisega nii palju, et ma enam nende juures praktiliselt ei käigi...Viimati käskisin isegi jõulukinkidele lihtsalt ise järele tulla, jäävad närvid terveks ja uni ei kao.
Ole terve ja ära pane tähele, sest ega midagi muutu.(Taevas küll, tekitada jama mingist kreemilõhnalisest koerast!!!)

Anonüümne ütles ...

Ega noored lollid ei ole. Kui ühe vanematega minnaks riidu, sest sealt ei tule krabisevat, siis hoitakse teise vanemate poole, kust seda tuleb. Kui aga esimesel hakkavad sissetulekud suurenema ning teisel hoopis vähenema, siis vahetatakse kohe ka pooled. Vonks-vonks.