reede, 7. september 2007

Keelan, käsen, poon ja lasen ....

... ehk üks pisike näide siinsest bürokraatiast. Mulle siis mööndati soome kodakondsus, ok läksin siis politseijaoskonda kes passidega tegeleb, et saada reisimiseks vajalik dokument. Esimene arusaamatus tekkis siis kui selgus, et nende registris oli mu sünnikoha nimetus muutunud. Polnud enam Suure-Jaani vaid Suur-Jaani. Väike asi, aga siiski. Nätsik teispool letti seletas, et kuna nende registris on teistmoodi, tuleb ka passi kirjutada sama moodi. Siis selgus et ka minu eesti kodakondsus oli ära tühistatud. Minu teada pole teise riigi mingil ametnikul mingit õigust sellist juttu teha.

Et asju natukenegi õigemaks settida tuli minna magistraati ja esitada taotlus, et minu andmed korrigeeritakse ja vead parandatakse. Kujuta ette, keegi puupea teeb vea ja mina pean paluma, et see viga parandatakse. Ja nii see meil siin on - kui sul pole vaja linna- või riigiametnikega lävida on kõik korras, selgelt meeles kui meeleheitel olin kui siia tulin.

Aga passi saan siis nädala pärast kätte, passipildid õnnestusid kah alles kolmandal korral kuigi käisin päris fotograafi juures, aga nüüd on nii suured nõudmised passipiltidele.

Kommentaare ei ole: