esmaspäev, 17. juuli 2023

Jaapan

 Ma ei saa öelda, et ma vähe oleks reisinud, aga varem ei tulnud mulle pähegi, et läheks Jaapanisse. See maa tundus mulle nii võõras ja kauge ja üldsegi mitte kutsuv. Mida ma üldse Jaapanist teadsin, muidugi suure sõja lõpus need pommid, harakirid ja samuraid, et neid on palju ja teevad väga palju tööd. Õitsevad kirsiaiad, kummalised filmid ja et neile meeldivad Muumid. Kõik. 

Kui siis talvel vanem poeg helistas ja küsis, kas olin Jaapanis käinud, vastasin ei - on kaugel ja kallis. Noh jah Austraalia on veel kaugemal ja topelt kallim, aga see oli Austraalia - noorusaja täitumatu unistus. Loomulikult vastasin jaatavalt kui mind kutsuti kaasa, tema ja ta pojaga kevadvaheajal. 

Laenasin raamatukogust reisikirjeldusi, ostsin isegi paar tükki ja mingi õrna teadmise sain. Loomulikult netist niipalju kui jaksasin lugeda. 

Meie reis kestis nädala, ei mingeid reisibüroosid, ise broneerisime hotellid ja panime paikka enamvähem plaani. Tagantjärele mõeldes oleks pidanud rohkem uurima ja täpsemalt lugema. Siiski suured tänud mu vahvale pojale, ta sai meie juhtimisega paigst teise suurepäraselt hakkama, Google mapsi abiga. 

Omal käiel ei ole ma peaaegu kunagi ringreisidel olnud, ja see kohvritega opereerimine raudtee jaamades oli raske puht füüsiliselt. Hakkama saime. 

Alustasime Tokiost, käisime Osakas ja Kiotos ning tagasi tulime taas Tokiost. Kuna reis oli pojapoja soovil, siis kuulus sinna külastused Tokio Disnylandis ja Osaka Universial Studios, teel läksime läbi Fuji


mäest, otseselt mäge nägime ainult kaugelt, sest kuigi saime viienda laagrini bussiga kohale sõita, siis  seal oli udune ja külm. Peaaegu nagu pilve sees. 

Osakas oli esimesel päeval vihmane ja otsustasime käia Toyota automuuseumis Nagoias. No oli seal aga autosid. 


Kiotos pühendasime templite külastusele ja hotelliks valisime kah rahvusliku Ryokan tüüpi majutuse, tatamide ja muu sellisega. 

Kui siis Jaapanist tagasi, oli hirmus tahtmine tagasi minna ja veeta seal vähemalt paar nädalat ja reisibürooga. Nüüd ei teagi, Jaapan on ikka maru kaugel ja eks ta ka hirmus kallis koht on.

Kommentaare ei ole: