pühapäev, 25. detsember 2011

Jõulupuder...

... siin Soomes see on traditsiooniliselt jõululaupäev hommiku söök. Ma olen vist kunagi varem saanud sellest valesti aru, sest meie peres keedetakse see jõulupüha hommikul. See on riisipudru ja põhiretsept on:
- 2 dl riisi
- 2 dl vett
- 1 liiter piima
- soola, suhkrut, kaneeli maitsestamiseks
- 1 mandel
 vesi keema ja riis sisse kui vesi on imendunud riisi, lisatakse piim, soovitatavalt täispiim. Keedetakse aeglasel tulel 40 min või tund aega aeg ajalt segades. Mul on sellised potid milles kergesti keeb kõik põhja, mina segan kogu keetmise aja. Kuskil sattus ette retsept, kus kui puder on valmis, lisatakse vahustatud muna ja vahustatud vahukoor. Muidugi ma tean see on siis tõeline kaloripomm, aga kord aastas võib.

Sellele lisaks on kuivatatud puuvilja kompott, see on keedetud mitu päeva varem valmis. Vat selle tegemine on kah nagu kartulisalatil, teed valmis ja siis hakkad maitsma, mis on puudu. Näiteks sel korral lisasin pooliku purgi ebaküdoonia moosi, poole sidruni mahla, natuke ingveri ja sidrunirohu siirupit, rummis leotatud ploome, kuna tundus, et ploomi maitse ei ole tuntav ja rohkem ploome mul ei olnud.

Nii siis kui hommikul serveerid selle pudru koos kompotiga, ei mahu kellelegi kaua midagi sisse ja saab lihtsalt niisama leebotada.

Meil tuleb küll poole tunni pärast minna vastu noorimale, kes veetis noorikuga jõululaupäeva nooriku vanemate juures. Nii see on noortel tuleb jagada oma aega võrdselt kahe pere vahel ja hiljem käiakse teisel jõulupühal vanemaid vaatamas, kui jõulud veedetakse ainult oma perega. Meile pidi täna tulema külla ka vanema poja pere, aga pagana gripp, mis niitis nad jalust ja rikkus mitmed plaanid. Siiski kuulsin kuidas seal järjestati skype kaudu mitme pere kohtumine. Tänapäev. Saime meiegi heita pilku nende elutuppa ja jälgida Tormi ronimisi.

Siiski ei korva miski tehnika samas ruumis kohtumisi, ei saanud ju öelda silmast-silma. Seda tunnet kui saad emmata ja tunda teist inimest. Kallid sinna Eestimaale, kõigile kallitele ja tuttavatele, lugejatele.

1 kommentaar:

neiud ärevil ütles ...

Ilusate pühade jätku. Mul vedas. Mu lapsed ja lapselapsed olid kõik jõululaupäeval minu juures.