neljapäev, 8. märts 2012

Kudumistelgede müsteerium

Kudumistelgede müsteerium by elviina


Minu kudumine on vähe nagu tänapäeva telekavaatamine või uuema aegse autoga sõitmine. Kuidas pilt tuleb või mis paneb need auto rattad pöörlema, pole tihti mingit aimu. Põhiliselt pole vajagi teada, kui mida, küll siis teadja tuleb ja paneb asjad korda. 

Teljed ju eriti keerulised ei ole, aga kui ikka ei tea mis liigutus midagi teeb ja kuidas need nöörid peavad olema, siis kududa ei saa. Võtsin vana lõime maha ja panin uue peale ja järsku ilmnes, et lõime lõngad, mis pidid olema teatavas tasapinnas ei olnudki äkki. Kuskil oli midagi läinud mingit moodi paigast ära. 

Nii ma siis alustasin uurimist, ikka selle vana "proovime, mis see teeb" meetodil. No paremaks ma selle sain ja nüüd lähen ka kuduma, aga ilmselt pean mõne oopuse esile kaevama, et teha endale lõpuks selgeks, kuidas miski nöör peab olema. Soomlaste kurikuulus ütlus "minkä taakseen jättä, sen edestä löydää"

Esialgselt ju käis käsitöö keskusest juhendaja seda korda panemas ja paaril korral ka lõime kangaspuudesse ülespanemas. Paar viimast korda olen seda teinud ise, minnes kergema vastupanu teed, ehk sidunud vana lõime külge uue. Kas see meetod on mõttekam, ei tea, aga nii ei pea  tegema kahte eriti vastutusrikast ja aeglast tööd. Eile käisin siis enne lõunat sõlmimas ja pärast aitas Mikko mul lõime telgedele üles panna.
Lähetetty iPhonesta

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

NO NII VAHVA,ET SELLIST RASKET ELU ELANUD INIMENE ON NII OPTIMISTLIK JA ETTEVÕTLIK JA ELURÕÕMUS JA TUBLI,SEEGA---KÕIK ON ALLES,MISKI HINGES POLE MURDUNUD,KADUNUD,HÄVINUD ELU TORMIS.NII TORE.