pühapäev, 11. aprill 2010

Nädalavahetus

Kuna Tormi isa jäi eile hea meelega poisiga tegelema, seadsin mina sammud Tallinna poole. Enne leppisin sõbrantsiga kokku, et ta mulle jaama vastu tuleb. 45 minutit ja kaks endist malevakaaslast kallistasid Balti jaamas. Põikasime ühte vahvasse poodi ostsime kooki ja suundusime Mustamäele. Veetsin Virve ja Elmo kodus meeldiva hommikupooliku. Aeg lendas ja oli meenutada nii palju asju, rääkida elust ja olust. Kui siis kella sai vaadatud oli juba kolme paikku ja aeg siirduda edasi.

Päeva veel jätkus ja kuna Eda elas kaugel, siis sai lepitud kokku kohting kesklinnas. Enne seda käisin kaubamajas laadimas telefoni akusid. Kuna Eda on kesklinnas tööl, olen teda näinud tihemini. Aga ikka on hea kokku saada, see on ikka nii, et noorepõlve sõbrad on jäänud hinge, on nii palju mida arutada ja rääkida. Minule koguneb nagu mingi positiivne energia kui saame kokku.

Õhtu möödus Elle juures, kuigi perenaine oli magamata, tuli ju öösel lennuga jaksas minuga veel aega veeta ja maitsva õhtusöögi võluda. Eriti tore oli hommikul reisist tehtud pilte vaadata ja kuna nii kümmekond aastat tagasi olin ka seal käinud taas meelde tuletada paiku.

Ja siis sattus apsakas, kuna täpselt ei vaadanud tagasisõiduplaani, saabusin jaama 10 liiga hilja ja tuli veeta ülearused 3 tundi ringi kolades. See ei läinud küll raisku, raamatupoest ostsin Kaja raamatu "Minu Soome".

Tulin siia ja lugesin joonelt läbi. Väga kenasti kirjutatud. Eriti huvitav ja köitev. Siiski...

Väga ammu kui minu esimene mees, siis Atlandil suures laevas kala püüdmas ja käis väljamaa sadamates, tõi mulle imelised päikeseprillid, need olid õrnrohelist värvi ja kui need olid ees päikesega, siis oli pilt värskem, teravam, rohelisem, aga pilves ilmaga oli päev päikest täis. Sellisena kogesin Soomet Kaja raamatu lehekülgedelt. Minu Soome on palju argisem, seal on rohkem määrdunud värve, kuid ka pehmeid sametisi toone. Nagu kodu ikka.

Või nagu keegi soomlanna, kes tuli ära Hispaaniast, seletas: Hispaanias on õues soe, aga majad on külmad, ta mõtles vihmaperioodi. Soomes on väljas külm, aga majad on soojad. Ja nii see ongi.

1 kommentaar:

Karuema ütles ...

armas, et sulle meeldis :) eks me oleme siia maale sattunud erinevatel pöhjustel ja meid on pandud siin erinevatesse rollidesse... ja see määrab ka meie vaatenurga argipäevale ja piduhetkedele...