laupäev, 7. veebruar 2009

Hoiused ?????????

Vat vanasti oli raha kodus koti sees, ehk siis voodikoti sees. On ka levinud ütlus, sukasääres. Minu ema vanasti kui sai palga rullis selle taskurätikusse ja naiste kindlamasse kohta - rinnahoidjasse. Viimased paarkümmend aastat on siiski raha olnud pangas. Kunagi olid hoiukassad. Viisid raha sinna ja säilis, mõnikord koguni kogus protsente. Mäletan oli selline loteriiarve ka minul, iga kuu kellegi arve kahekordistus. Minu ei kunagi, siis kolisime teise kohta ja sinna jäi 5 rubla, kauaks. Noh aasatat kümme, ei ma ei olnud seda unustanud. Siis kaheksakümnendate lõpus oli kord kole kitsas ja mõtlesin selle viieka välja võtta. Milline oli aga rõõm, kui vahepeal oli minu arve loteriil võitnud ja ma saingi kümneka. See oli vanasti.

Nüüd nii kolm aastat tagasi jäi mul Tallinna Nordea pangas 400 krooni arvele ja kui siin natuke aega tagasi läksin vaatama mis värk on - selgus, et arve oli miinustes. Tule taevas appi, kui poleks vaatama läinud ja nii aastakümnete pärast oleks selgunud, neljasaja kroonise talletuse asemel pean ma maja maha müüma, et maksta ära pangavõlg. Hakkasin siin mõtlema, et kui suur peab olema talletus, et see aastakümnetega tühjaks ei jookseks. St. et kui suur peaks olema hoius, et selle eest maksaks pank protsente 240 krooni aastas. Noh ei hakka arvutama. Aga ilmselt täiesti suur see peaks olema.

Kommentaare ei ole: